onsdag den 9. oktober 2013

Pizza

Pizza er en let og god aftensmad og så er det oven i købet også en billig ret.

Når min kæreste og jeg laver pizza, laver jeg dejen når jeg kommer hjem fra skole og lader den stå og hæve indtil vi skal igang med at lave aftensmaden. 





Dej:
500 g type 00 hvedemel
25 g gær
1 tsk salt
2 dl vand
1 dl olivenolie
(20 g fiberhus + 1 dl vand, kan undlades)

Fyld:
Tomat sauce
Revet ost
Fyld (jeg har brugt 1 dåse majs, 6 skiver Swartzwalder skinke og lidt chili på min pizza)
Oregano


Opløs gæret i vandet.
Bland saltet, mel og evt fiberhusk.
Hæld melet i og rør det sammen.
Hæld olivenolien i. Hæld evt lidt på dine hænder, så er det lettere at få dejen af fingerne.
Ælt dejen godt til den er sammen hængende og ikke klistrer.
Læg et fugtigt viskestykke over dejen og lad den hæve i minimum 30 minutter.
Dej dejen i to dele.
Rul hver dej klump tyndt ud og læg dem på beklædte bageplader.
Smør tomatsauce på pizzaerne, jeg kommer ca. 4 spsk på hver pizza.
Kom fyld på.
Drys osten på.
Bag pizzaerne i en 250 grader varm oven i ca. 12-15 minutter.
Drys pizza med oregano. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar