torsdag den 24. oktober 2013

Ingefærs kylling

Denne opskrift er fra en folder der er blevet lavet i forbindelse med de nye kostråd.

Jeg brugte resten af sojaen til at marinere kyllingen så jeg stod med et problem da jeg skulle stege grønsagerne. Jeg fandt et tip om at man kunne bland bouillon med eddike og at det ville give samme effekt. Jeg var noget skeptisk da jeg havde hældt snyde sojaen i for de lugtede virkelig meget at eddike, men til min overraskelse smagte det som om der var soja i.



Kylling:
500 g kylling
1,5 spsk olie
3 spsk soja
3 spsk sød chilisauce
3 spsk revet ingefær

Grønsager: 
2-3 pastinakker
5 gulerødder
1 spsk olie
2 spsk soja
2 tsk sesamfrø


Kom kyllingen i et ildfast fad.
Bland soja, chili og ingefær.
Hæld marinaden over kyllingen.
Vend kyllingen i marinaden så hele kyllingen er dækkede.
Kom kyllingen i en 200 grader varm oven i 25-30 minutter.

Skræl grønsagerne.
Skær dem i tynde strimler.
Varm en wok op med olien.
Svits grønsagerne i 3-4 minutter.
Kom soja i og steg i 1-2 minutter.
Kom sesamfrø i og steg i yderligere 1 minut.

Server med ris.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar