lørdag den 2. november 2013

Inside-out-maki med tun, rejer og peberfrugt

Da jeg en del gange har lavet maki ruller ville jeg prøve noget lidt svære, derfor prøvede jeg mig med denne inside-out-maki rulle. Den blev meget stor da jeg ikke fik den rullet så stramt sammen, hvilket resulterede i at den ikke kunne spises med pinde.



Ingredienser:
Sushiris (se fremgangs måde under Maki ruller)
Sorte sesamfrø
Nori tangplader
Peberfrugt
Tun
Creme fraich
Rejer

Pak bambus rullemåtten ind i husholdningsfilm.
Drys sesamfrø ud over måtten.
Dyp fingerne i vand.
Læg sushirisne på måtten.
Læg en tangplade oven på.
Læg fyldet i en stribe på midten.
Rul makien stramt sammen, brug bambus måtten til at presse rullen sammen.
Gør knivbladet vådt og skær makien i skiver.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar