fredag den 15. november 2013

Rostbeef og pomfritter

Jeg har nok taget lidt skade af, at have om kartofler i hjemkundskab, for da jeg så, at Kvickly havde specielle kartofler, blev jeg nød til at købe dem. Jeg købte nogle røde og nogle blå kartofler, jeg ved desværre ikke hvilken sort det er, andet end at de er franske. Ved at lave kartoflerne har de ikke mistede farve, som de eller ville have gjord hvis de var blevet kogt. Nederst i dette indlæg er der et billed af, hvordan kartoflerne så ud inden i kom i olien.  





Ingredienser:
1 kg roastbeef
Kartofler 
Salt og peber
Olie

Varm en pande op med olie.
Når panden er varm lægges roastbeefen på og den drysses med salt og peber.
Steg roastbeefen på alle sider.
Tag roastbeefen af gryden og pak den ind i stanniol og lad roastbeefen hvile i 30 minutter.

Varm en gryde op med olie.
Vask kartoflerne grundigt eller skæl dem.
Skær kartoflerne ud i kvarte.
Når olien er varm kommes kartoflerne i.
Tag kartoflerne op når de er gyldne.
Kom kartoflerne i en skål med køkkenrulle.
Kom salt i skålen og ryst skålen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar