onsdag den 16. april 2014

Hjemmelavet ravioli med hytteost og skinke i tomatsauce

I torsdags lavede jeg lasagne med hjemmelavet pastaplader. Da lasagnen var samlet stod jeg med en masse ekstra pasta, og var lidt i tvivl om hvorvidt det kunne fryses. I stedet for at smide det ud tog jeg pastaen med hen til min mor og sammen lavede vi ravioli. 




Pasta:
4-6 dl durummel
1-2 æg

Fyld:
250 g hytteost
80-100 g tørret skinke 
Salt, peber og basilikum til smag.

Tomatsauce:
2 dåser flåde tomater
1 peberfrugt
Lidt vand (hæld lidt vand i dåserne så du får det sidste tomat med)
1-2 løg
4 fedehvidløg
1 tsk sukker
2 tsk basilikum
Salt og peber
Evt lidt kanel



Tomatsauce: Hak løg og hvidløg.
Svits dem i en gryde med lidt olie.
 Hak peberfrugten og kom resten af ingredienserne i. 
Kog saucen igennem ca 20 minutter. 
Tilsæt evt mere vand hvis saucen bliver for tykt.
Smag saucen til.
Jo længere saucen står og simre jo bedre bliver den.

Pasta: Kom durummelet på bordet og lav en fordybning i midten. 
Slå ægget ud og kom det i fordybningen. 
Ælt lige så stille mere og mere mel fra kanten ind i ægget.
Ælt pastaen ved bukke den sammen.
Lad pastaen hvile i 15-30 minutter, det gør at den er letter at rulle ud.
Tag et stykke dej og rul det en smule ud, afhængigt af din pastamaskines indstilling.
Kør pastaen gennem pastamaskinen til den er tynd.

Fyld: Skær skinken i små stykker.
Rør alle ingredienserne sammen og sag fyldet til.

Skær pastaen ud i tilpasse stykker og kom lidt fyld på hverandet stykke.
Smør kanten med sammen pisket æg eller vand og læg et pasta stykke oven på. 
Luk raviolien med en gaffel.
Kom et par raviolien i kogenende vand og kog dem.
Hvis det er små skal de ikke have så længe (ca 5 min) og hvis de er store som dem jeg lavede skal de have ca 10 min.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar