mandag den 30. december 2013

Sukkerfri brunekartofler

De her brunede kartofler er kommet til at se lidt mærkelige ud. Vi kaldet den ny opgravede kartofler. De smagte nu meget godt.

Jeg har finkæmmede google efter en opskrift på sukkerfri brunekartofler, men jeg har ikke kunne finde nogen. Hvilket var mærkeligt da min mor har lavede sukkerfri brunekartofler til min tidligere stedonkel. Det viste sig at min mor bare havde lavet sin egen opskrift.
  



Ingredienser:
50 g flydende margarine
Sødemiddel svarende til 60 g sukker
1/2 glas perlekartofler
Lidt kulør


Kom flydende margarine og sødemiddel i en gryde eller pande.
Man kan også bruge smør eller margarine så skal det bare smelte inde sødemidlet kommes i.
Når det begynder at bruse op kommes kartoflerne i gryden.
I starten vendes i ofte. 
Skru ned for varmen og rør i den en gang i mellem. 
Kom et par dråber kulør i for at få dem til at ligne almindelige brunede kartofler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar